Tävlingsdags på platån igen
Nu drar utesäsongen för MRS tävlingar igång!
Till helgen 23-24 maj är det dags för efterlängtade hopptävlingar på platån, med ponnyklasser på lördagen och hästklasser på lördagen.
Och bara några veckor senare, helgen 13-14 juni, blir det dressyrtävlingar. På årets upplaga av platådressyren blir det hästklasser på lördagen och ponnyklasser på söndagen. MRS är då även arrangör av finalen i Ponnyallsvenskan Div III.
Det finns fortfarande gott om startplatser på våra tävlingar. Anmälan sker via TdB, för hopptävlingarna här: https://tdb.ridsport.se/meetings/82345 Länk till annan webbplats. och för dressyren här: https://tdb.ridsport.se/meetings/83188 Länk till annan webbplats.
För att MRS tävlingar ska rulla på smidigt behövs alltid många funktionärer - att vara funktionär är ett jättertrevligt sätt att umgås med andra MRS-vänner och titta på fina tävlingar. Information om hur du anmäler dig som funktionär till hopptävlingarna hittar du här i kalendern. Det finns ett preliminärt schema men det går fint att anmäla sig ända fram till tävlingstart, ju fler vi blir desto roligare. För dressyrtävlingarna kommer informationen i kalendern uppdateras när hopptävlingshelgen är över.
Det går utmärkt att kombinera att komma och heja på våra fina ridskolehästar och klubbkompisar och hjälpa till som funktionär - det är bara att säga till om det är nåt särskilt ekipage du gärna vill se, så ordnar vi så att dina funktionärsysslor inte hindrar dig från det.
